Raül Garrigasait, autor de La ira, va dialogar amb Sira Abengoa sobre “Ira i clàssics”, el dimarts dia 30 novembre a les 19 h a la sala de dalt de la Sala Beckett (C. de Pere IV, 228 – 232, Barcelona), en el marc del cicle “Ira, clàssics i món contemporani” organitzat pel Festival Clàssics 2021, una iniciativa de La Casa dels Clàssics.
La ira s’ha convertit, d’un temps ençà, en una mena de banda sonora global. Però no és un sentiment nou ni contemporani: teixeix la història de la humanitat i de la nostra literatura des dels seus orígens, i ha preocupat als filòsofs i pensadors durant més de dos mil·lennis. Sira Abenoza i Raül Garrigasait en parlaran per resseguir aquest fil de pensament.
L’entrada val 3 € (excepte pels Personatges de la Beckett, que és gratuït) i cal inscriure-s’hi aquí.
Raül Garrigasait és escriptor, traductor i editor. President de La Casa dels Clàssics. És autor de la tesi doctoral L’hàbit de la dificultat, que va rebre el Premi Extraordinari de Doctorat. Ha traslladat al català obres de Plató, Goethe, Rilke, Papadiamandis, Peter Sloterdijk i Thomas Bernhard, entre d’altres. A més de diversos assajos, com La ira, ha publicat la novel·la Els estranys, que va ser distingida amb el Premi Llibreter i amb el Premi Òmnium a la Millor Novel·la en Llengua Catalana de l’Any. A Els fundadors ha explorat els orígens de la Bernat Metge i les relacions entre clàssics, política i cultura contemporània.
Sira Abenoza és professora de filosofia a ESADE (URL) i directora del Programa Vicens Vives. Directora de La Casa dels Clàssics. Doctora en Filosofia amb una tesi sobre la pedagogia del diàleg socràtic, és fundadora de l’Institute for Socratic Dialogue. El seu treball es pot veure reflectit als documentals: Filosofia a la presó, guanyador del Premi Seminci al Millor Documental, 2015; i a In dialogue, premiat a diversos festivals europeus.
Fragmenta ha publicat la sèrie sobre els pecats capitals a la col·lecció “Assaig” (en català) i a “Fragmentos” (en castellà). La sèrie inclou La mandra, d’Oriol Quintana; L’enveja, de Marina Porras; L’avarícia, d’Oriol Ponsatí-Murlà; La gola, d’Adrià Pujol Cruells; La luxúria, d’Anna Punsoda; La supèrbia, de Jordi Graupera, i La ira, de Raül Garrigasait.